Наш сайт використовує файли cookies та сервіси для збору технічних даних відвідувачів, щоб надавати послуги, що найбільше відповідають Вашим інтересам та потребам. Продовжуючи використовувати наш сайт, ви автоматично погоджуєтеся з нашою Угодою користувача.

CBM Technology Glamar
Єдиний
офіційний
представник
в Україні

Як зробити заземлення для зарядного пристрою електромобіля

Купили електромобіль і вирішили поставити зарядну станцію вдома? Правильне рішення – заправлятися на АЗС набридло всім. Але є одна штука, про яку багато хто забуває – заземлення. «Та навіщо? У мене ж є проводка в гаражі», – скажете ви. От саме через таке ставлення люди потім отримують удари струмом або міняють згорілі зарядні пристрої. Давайте розберемося, навіщо потрібне заземлення для зарядного пристрою електромобіля і як його правильно зробити.

Що кажуть правила про заземлення зарядок електромобілів

В Україні діють норми, які чітко вимагають заземлення для зарядних станцій. Це не рекомендація, а обов'язкова вимога. Зарядний пристрій для електромобіля повинен мати опір заземлення до 4 Ом для забезпечення безпеки користувачів, захисту обладнання. Заземлення спрямовує надлишковий струм у землю, захищає від перенапруг, викликаних блискавкою або збоями в мережі. Для зарядних станцій потужністю понад 3,7 кВт заземлення обов'язкове. А це практично всі домашні wallbox – вони зазвичай на 7-11 кВт.

Це необхідно:

  • Для захисту від ураження струмом – заземлення запобігає попаданню небезпечної напруги на корпус автомобіля та зарядної станції при несправності ізоляції. У разі витоку струму він буде відводитися в землю, а не через людину.
  • Для захисту обладнання - заземлення захищає чутливу електроніку електромобіля від пошкоджень через перепади напруги або перенапруги, спричинені, наприклад, блискавкою.
  • Для правильної роботи зарядного пристрою - недостатній опір заземлення не гарантує, що система працюватиме коректно та безпечно.

Що входить у систему заземлення зарядної станції автомобіля

Система захисту для зарядного пристрою електромобіля – це не один дріт у землю, а комплекс елементів.

  • Заземлювальний контур – це основа. Вертикальні електроди в землі, краще обміднені, з'єднані між собою обмідненим сталевим дротом діаметром 8 мм. або іншім провідником. Саме сюди йде струм при аварії.
  • Заземлювальний провідник – це обміднений дріт діаметром 8 мм, обміднена або оцинкована полоса 25х4 або мідний кабель перерізом мінімум 10 мм², якій з’єднує вертикальні заземлювачі та зарядну станцію, що захищається.
  • З'єднання з корпусом станції – на wallbox є спеціальна клема заземлення. До неї підключається заземлювальний провідник від контуру. Контакт має бути надійний, інакше захист не працює.
  • ПЗІП – пристрої захисту від імпульсних перенапруг. Їх ставлять у щиток, від якого живиться зарядка. Це захист від вторинних проявів блискавки і комутаційних перенапруг у мережі.
  • Диференційний автомат (УЗВ) – він ловить навіть маленькі витоки струму і миттєво вимикає живлення. Для зарядок ставлять УЗВ типу B або A з уставкою 30 мА.

Всі ці елементи працюють разом. Немає одного – захист неповний.

Як правильно зробити заземлення зарядного пристрою електромобіля: покрокова інструкція

Розберемо, як змонтувати систему, щоб вона справді працювала.

  • Крок 1. Вибираємо місце для контуру. Заземлення краще робити якомога ближче до зарядної станції. Відстань в межах 10 метрів дозволить зменшити витрати провідника та обсяг робот по його прокладанню. Для більшої зручності захисну систему заземлення CBM Technology Galmar можна інсталювати в гаражі чи підвальному приміщенні.
  • Крок 2. Обираємо тип заземлення. Старий спосіб – викопати траншею трикутником, закопати три штирі арматури, з'єднати їх смугою. Працює, але опір нестабільний – влітку ґрунт сохне, взимку мерзне.
  • Сучасний спосіб – комплекти глибинного заземлення CBM Technology Galmar. Забиваємо обміднені стрижні в одну точку на глибину 6,0 – 15,0 метрів (в залежності від питомого опору ґрунту). Там земля завжди волога, опір стабільний цілий рік. Займає мало місця – буквально як аркуш паперу A4.
  • Крок 3.Проходите стяжку, якщо це в приміщенні або робите невеликий приямок і забиваєте стрижні перфоратором або вібромолотом. Обміднені стрижні з'єднуються між собою латунними муфтами в які додається антикорозійна струмопровідна паста, і так, поки не дійдете до потрібного опору.
  • Крок 4. Ведемо кабель/дріт/полосу до зарядного пристрою. От тут важливо все зробити акуратно. Провідник має йти без різких вигинів, надійно закріплений. Якщо веде по повітрю – використовуйте кабель у захисній оболонці.
  • При монтажі полоси або дроту дуже допомагають пристрої для вирівнювання провідників. Дріт та полоса з бухти завжди криві, а треба, щоб були рівними.Ці спеціальні пристрої роблять їх ідеально прямим – економить час і виглядає охайно.
  • Крок 5. Підключаємо до щитка. У щитку, від якого йде живлення на зарядку, має бути окрема шина заземлення. До неї підключаєте провідник від контуру і провідник, що йде до зарядної станції.
  • Обов'язково встановлюйте ПЗІП (пристрої захисту від імпульсних перенапруг). Це важлива складова системи внутрішнього блискавкозахисту та заземлення.
  • Крок 6. Перевіряємо. Після монтажу обов'язково виміряйте опір заземлення спеціальним приладом. Якщо більше 4 Ом – треба додавати електроди або робити існуючий електрод глибше (це кращій варіант).

Обслуговування системи заземлення зарядки електромобіля

Заземлення для зарядки електромобіля потребує періодичних перевірок. Раз на рік варто оглянути всю систему. Якщо Ви використали систему заземлення WTG® з обміднених стержнів, то перевіряти так часто не обов’язково. Вона дуже надійна та має стабільні характеристики.

Що перевіряти:

  • з'єднання дротів – чи не окислились, чи міцно затягнуті болти;
  • стан дроту – чи немає пошкоджень ізоляції; контакт на корпусі зарядки – чи добре тримається;
  • опір заземлення – виміряти приладом, він не повинен збільшитись.

Watson-Energo® з 2003 року працює в галузі заземлення та блискавкозахисту. Ми єдиний офіційний представник CBM Technology GALMAR в Україні – світового лідера у виробництві обміднених матеріалів. Технологія WTG® глибинного заземлення ідеально підходить для зарядних станцій електромобілів. Працюючи з нами, ви отримуєте не просто матеріали, а готове комплексне рішення, розроблене під ваш конкретний об'єкт. Ми проведемо розрахунки, підберемо оптимальну конфігурацію системи і допоможемо з монтажем. Це дає максимальний результат при невеликих витратах.

23 Листопада 2025

Залишити заявку та отримати консультацію